sobota 25. apríla 2009

REVOLUCIA


"Revoluce je skandální období, kdy pravda chodí po ulicích nahá a policie si netroufá zakročit."

Gabriel Laub 

                                                                                                                            

Dneska bol konecne prijemny, skoro letny den. Po vcerajsej sprsku nahod a prekvapeni, ktoru som radsej splachol alkoholom, mi sice nebolo dva krat najlepsie ale chcel som sa dnes ucit a tak svoj zamer som aj splnil. Lenze dneska bolo ucenie cim si vynimocne. Po prve isiel som sa ucit vonku pred dom, lebo vonku bolo krasne teplucko. Tak som si lahol na hojdacku a s mp3 v usiach, v ktorej mi vyhraval Air som sa zacal teda ucit dejepis. Konkretne francuzsku revoluciu.Rozplival som sa nad heslo rovnost-bratstvo-sloboda.No zaroven som zacal premyslat ci taketo nieco funguje aj dnes a v nasej spolocnosti. Zacnem rovnost. Tento pojem je v podstate pre sucastne obyvatelstvo takmer neznami pojem. Je mi hned jasne ze ludia si nemozeu byt rovny vekom, pohlavim, vzdelanim, alebo mnozstvom nahromadeneho majetku.No mohli by sme si byt rovny aspon pred zakonmi, no na Slovensku to proste nejde. A toto nie je jediny problem vo verejnych financiach vsetko riadi klientelizmus a kazdy sa tvari ze je to vsetko v poriadku. Druhy bod- bratstvo. Tak toto je na Slovensku fakt zaujimave. Namiesto toho aby ludia spolocne riesili spolocne problemy nasho statu, tak sa radsej soscuju ty si madar ty nie si dobry clovek a podobne a pritom je to len vykonstruovany extremizmus jednej vladnucej strany s jedny idiotom na cele na Slovensku a Madarskymi gardami v Madarsku. Teraz to najlepsie na zaver - sloboda. Podla ustavy a neviem akych vsetkych zakonov a nam zarucena sloboda slova a tak dalej a tak dalej ale co sa deje u nas? Ak niekto nieco napise o vladnom politikovi tak je hned oznacovany za klamara za skodcu slovenskeho statu, za nemoralneho cloveka a neviem co ete a k tomu teraz sluzi aj "uzasny" tlacovy zakon. No proste sloboda aku svet nikdy nikde nevidel... dufam ze po uverejneni tohto clanku sa nedostanem aj ja na "ciernu" listinu nepohodlnych ludi tejto vlady a hadam budem moct uspesne dokoncit studium. 

3 komentáre: